Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

GP satsar på influencer-bevakning – vill fånga unga läsare

Publicerad: 16 September 2020, 10:10

GP:s chefredaktör Christofer Ahlqvist menar att traditionella medier generellt kan bli bättre på att bevaka ämnen som verkligen intresserar och angår yngre målgrupper.

Foto: GP samt Getty images. Bilden är ett montage.

Influencers är underbevakade på Göteborgs-Posten som nu söker en influencer-reporter på deltid. ”Viktigt angripa ämnen som intresserar unga”, säger GP:s chefredaktör Christofer Ahlqvist till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

göteborgsposteninfluencerGP

Många traditionella medier har svårt att bygga lojaliteter med unga mediekonsumenter på ett trovärdigt sätt, menar Göteborgs-Postens chefredaktör Christofer Ahlqvist

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.