Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

GP:s digitala läsaraffär växer – chefredaktören om satsningarna det öppnar för

Publicerad: 24 augusti 2021, 07:56

”Vi får förstås aldrig tappa det lokala som ju är vår usp, men tittar man bakåt i tiden hade många av våra läsare enbart GP som sin nyhetskälla och vi ser ingen anledning att det inte skulle bli så i större utsträckning igen”, säger GP:s chefredaktör Christofer Ahlqvist.

Foto: Linnea Kihlström

Göteborgs-Posten upplever sin kraftigaste tillväxt sedan 1970-talet, vilket har öppnat för satsningar i Stockholm och Partille samt lett till att man nu slår upp en nattredaktion. Tidningens chefredaktör Christofer Ahlqvist berättar om arbetet bakom – och synen på framtiden.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenChristofer AhlqvistStampen

När Dagens Media besöker Göteborgs-Postens lite drygt sju månader gamla Stockholmsredaktion är det samtidigt som tidningens chefredaktör och ansvariga utgivare Christofer Ahlqvist är där för första gången. Anledningen stavas förstås

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News