Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 14 Mars 2019, 11:07
Maria Croon, vd på Mitt i.
Foto: Janne Næss
Mitt i är starkare positionerat än på länge och är oavsett hur man tittar på det marknadsledare, hävar bolagets vd Maria Croon i ett genmäle till en artikel i Dagens Media Insikt.
Igår publicerade Dagens Media en artikel där en av våra närmaste konkurrenter citeras i rubriken: ”Direktpress: Tråkigt att Mitt i hamnat här.”
Ja, var har Mitt i hamnat?
Till skillnad mot vår närmaste konkurrent ökar Mitt i sin räckvidd markant – Mitt i når varje vecka 1,3 miljoner stockholmare och är med cirka 900 000 tidningsläsare den överlägset största tidningen i Stockholm.
Med den ökande räckvidden och fler kanaler får vi också starkt gensvar från annonsmarknaden där vi tar marknadsandelar.
Att påstå – som görs i artikeln – att ”Maria Croon vill dock inte se slaget mot Direktpress förlorat – ännu” är därför direkt felaktigt. Mitt i är starkare positionerat än på länge och är oavsett hur man tittar på det marknadsledare.
Den tes som drivs i artikeln bygger på en (!) anonym källa och kan bara beskrivas som minst sagt spekulativ. Att Direktpress skulle vara den enda möjliga köparen av Mitt i för att sedan lägga ner alla Mitt i-tidningar faller på sin egen orimlighet.
Mitt i är med sin otroligt starka ställning i Stockholmsområdet en attraktiv spelare. Genom fortsatt hög utvecklingstakt och snabbt ökande totalräckvidd är jag övertygad om att vi oavsett ägarform står väl rustade inför framtiden.
Maria Croon
VD Lokaltidningen Mitt i Stockholm