Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Genmäle: ”Mitt i är starkare positionerat än på länge”

Mitt i är starkare positionerat än på länge och är oavsett hur man tittar på det marknadsledare, hävar bolagets vd Maria Croon i ett genmäle till en artikel i Dagens Media Insikt.


Publicerad: 14 Mars 2019, 11:07

Ämnen i artikeln:

DirektpressMitt i

Maria Croon, vd på Mitt i.

Foto: Janne Næss

Igår publicerade Dagens Media en artikel där en av våra närmaste konkurrenter citeras i rubriken: ”Direktpress: Tråkigt att Mitt i hamnat här.”

Ja, var har Mitt i hamnat?

Till skillnad mot vår närmaste konkurrent ökar Mitt i sin räckvidd markant – Mitt i når varje vecka 1,3 miljoner stockholmare och är med cirka 900 000 tidningsläsare den överlägset största tidningen i Stockholm. 

Med den ökande räckvidden och fler kanaler får vi också starkt gensvar från annonsmarknaden där vi tar marknadsandelar.

Att påstå – som görs i artikeln – att  ”Maria Croon vill dock inte se slaget mot Direktpress förlorat – ännu” är därför direkt felaktigt. Mitt i är starkare positionerat än på länge och är oavsett hur man tittar på det marknadsledare.

Den tes som drivs i artikeln bygger på en (!) anonym källa och kan bara beskrivas som minst sagt spekulativ. Att Direktpress skulle vara den enda möjliga köparen av Mitt i för att sedan lägga ner alla Mitt i-tidningar faller på sin egen orimlighet. 

Mitt i är med sin otroligt starka ställning i Stockholmsområdet en attraktiv spelare. Genom fortsatt hög utvecklingstakt och snabbt ökande totalräckvidd är jag övertygad om att vi oavsett ägarform står väl rustade inför framtiden.

Maria Croon
VD Lokaltidningen Mitt i Stockholm

Ämnen i artikeln:

DirektpressMitt i

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.