Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Fredrik Marmorstein ny byråansvarig på DN

Publicerad: 9 April 2013, 07:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Metroveteranen Fredrik Marmorstein blir byråansvarig på Dagens Nyheters annonsavdelning. Han kommer att ingå i ett team med ansvar för flera tyngre byråer.


Ämnen i artikeln:

MetroDagens Nyheter

Igår kunde Dagens Media berätta att Fredrik Marmorstein lämnat sin tjänst på Metro för att börja på DN. Hans nya titel blir byråchef på Dagens Nyheters annonsavdelning. Hans roll innebär att han blir ansvarig för mediebyråerna OMD, Promedia och PHD.

Som Dagens Media tidigare berättat har Dagens Nyheters annonsavdelning nyligen genomgått en större omorganisering för att kunna arbeta mer riktat mot mediebyråer.

Bland annat har man gjort en tydlig fördelning så att varje nyckelkundansvarig fått ett större ansvar per byrå.

– Jag kände att det var spännande och utmanande att de gör den här satsningen. Jag jobbade tidigare på det här sättet på Metro, där jag senast var försäljningsansvarig för KAM-teamet, säger Fredrik Marmorstein till Dagens Media.

På Dagens Nyheter arbetar man sedan en vecka tillbaka på det nya sättet, som enligt Fredrik Marmorstein är ett effektivt sätt att skapa långvariga relationer med byråerna.

– Flera tidningar går åt det här hållet, och jag vet personligen att det fungerar bra, säger han.

Vad tar du med dig från tiden på Metro?

– Jag tar med mig tempot, drivet samt kunskapen om hur man jobbar framgångsrikt mot byråerna vad gäller aktiviteter och relationsbyggande åtgärder.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

MetroDagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.