Dagspress
Framgångssagan Amedia – så går det 2022
Publicerad: 27 april 2022, 07:36
”Att titta mer på använd tid per läst artikel ser vi som ett sätt att modernisera det redaktionella tänket”, säger Rene Svendsen, tf nyhetsdirektör på Amedia.
Foto: Amedia / Kallestad, Gorm
Norska tidningskoncernen Amedia stod år 2020 på branschscener världen över och berättade om sin framgång med digitala prenumerationer. Men hur går det för mediehuset idag? ✓Så många digitala prenumeranter har Amedia 2022 ✓Så påverkar de digitala prenumeranterna tidningsutgivningen ✓Läsarengagemang allt viktigare parameter ✓Amedias mål 2022.
Norska tidningskoncernen Amedia beskrivs ofta som en framgångssaga i sitt arbete med digitala prenumerationer, och mediehusets medarbetare har stått på flertalet scener och berättat om tillvägagångssättet för att konvertera pappersläsare
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.