Dagspress
Förlust för Metros och Schibsteds annonspaket
Publicerad: 16 augusti 2010, 12:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42
D2D omsatte 30 miljoner kronor förra året, visar det senaste bokslutet.
MS
Martin Schori
År 2008 var siffran 4,3 miljoner, men gällde endast augusti till december det året.
Rörelseresultatet stannade på -55 000 kronor (-2,3 miljoner).
Annonspaketet föddes då Schibsted köpte in sig i svenska Metro år 2008. Sedan drygt ett år tillbaka har D2D en egen säljorganisation, som dock redan drabbats flera avhopp.
I april hoppade första Stefan Andersson av för att gå till konkurrenten Impact. Strax efteråt lämnade även chefen Peter Paunovic företaget och nu slutar även Alexander Lydecker. Därmed är samtliga tre säljare som var med i uppstarten borta från paketet.
Peter Paunovic ersattes av Peter Liedholm, senast från Aftonbladet. D2D har nu också anställt Ronnie Åkerlund från IDG samt Gustav Thuman från Metro.
– Vi ska även utöka med ett nytt namn men det är inte klart än, säger Magnus Kepinski, försäljningsdirektör på Metro.
Om några veckor lanserar D2D en helt ny produkt, säger Magnus Kepinski, utan att vilja gå in på mer detaljer.