Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Fördel Bonnier i Ipad-kriget

Publicerad: 23 November 2010, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

Efter Expressens Ipad-lansering följer tre andra Bonnier-tidningar.


Ämnen i artikeln:

BonnierExpressenDNSydsvenskanDagens Nyheter

Mediehusens Ipad-krig är nu här på allvar. Just nu ser det ut att vara fördel Bonnier, då kvällstidningen Expressen redan har två Ipad-appar på banan.

Imorgon, onsdag, presenterar även Dagens Nyheter, Dagens Industri och Sydsvenskan sina Ipad-appar. Då ska de fyra chefredaktörerna träffa journalister i DN Skrapan.

Samma dag som pekats ut som den dag som Apple kommer att släppa den svenska versionen av läsplattan.

Bonniers nyhetstidningar kommer att utgå från samma Ipad-plattform, News Plus. DN:s annonsdirektör Henrik Stangel har den senaste tiden försökt sälja in formatet till mediebyråerna.

– Det blir en revival för eftertextsannonserna kan man säga. Det blir dagspressannonser med tidsriftskänsla och man får ett helt annat djup på annonserna, sa Henrik Stangel nyligen till dagensmedia.se.

Hos konkurrenten Schibsted är det Svenska Dagbladet och Sportbaldet som verkar bli de första att ta steget ut i Ipad. Några lanseringsdatum är dock inte släppta än.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.