Fokus tappar säljare

Lars Hermansson, key account manager på Fokus har sagt upp sig. Enligt uppgift till dagensmedia.se har han istället värvats till ett hemligt tidningsprojekt inom Bonnier.

Lars Hermansson bekräftar att han ska sluta, men vill inte ge några ytterligare kommentarer.

– Det ska jag göra, men det är en bit kvar och det är inte riktigt klart när jag slutar, säger han till dagensmedia.se.

Som dagensmedia.se tidigare avslöjat planerar Bonnier en ny manstidning. Bland annat har Cafés ad Joel Persson och Peter Smirnakos, chefredaktör på magasinet Res pekats ut som inblandade i det än så länge hemliga projektet.

– Jag skissar på en annan tidning som är nöjesartad. Mer än så kan jag inte säga, har Joel Persson tidigare sagt till dagensmedia.se

Enligt uppgift till dagensmedia.se ska även Lars Hermansson nu börja arbeta på den nya manstidningen.

Lars Hermansson var precis som Joel Persson anställd på Café innan han värvades till Fokus.

Han vill dock varken bekräfta eller dementera uppgifterna.

– Jag har ingen kommentar till det, jag kan varken säga ja eller nej. Det får jag återkomma om.

Dante Thomsen

Publicerad 2011-04-11 11.49Uppdaterad 2015-12-06 15.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: