Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

"Extern marknadsföring inte prioritetat just nu"

Publicerad: 30 Augusti 2011, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Aftonbladets vd Anna Settman till dagensmedia.se: Jag har respekt för hans beslut.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladets marknadsdirektör Mikael Färjsjö säger upp sig i protest mot de besparingar som Aftonbladet gör på marknadssidan.

Tidningens vd Anna Settman säger till dagensmedia.se att hon har respekt för beslutet.

– Vi genomgår stora förändringar och jag har respekt för att han känner att vi inte är i samma läge som vi var när han tillträdde.

Dagensmedia.se har tidigare rapporterat om Aftonbladets planer på att banta personalstyrkan. Nu ska man även skära i marknadsföringsbudgeten.

– Som det ser ut ekonomiskt gör att vi skär på en del kostnader, och precis som för andra bolag ligger det nära till hands att dra ned på marknadsföringen, säger Anna Settman.

Med hur mycket?

– Vi har gjort förändringar i år men utan att gå in på detaljer för budgeten nästa år kan jag säga att vi inte kommer att prioritera marknadsföring i andra kanaler när vi har en så pass stor egen kanal.

Annika Söderberg, chef för affärsområde Print, tar över Mikael Förjsjös arbetsuppgifter, men om hans tjänst ska ersättas är inte säkert.

– Vi är inne i en organisatorisk översyn så det kan jag inte kommentera.

Aftonbladet lade 67 miljoner bruttokronor på medier förra året, enligt Sifo, en ökning från 55 miljoner kronor år 2009.

Här berättar Mikael Färjsjö om varför han slutar.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.