Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Expressenbussen vann internationellt pris

Publicerad: 9 Maj 2012, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Expressen och DN vann pris på dagspressgalan INMA i Los Angeles i natt.


Ämnen i artikeln:

ExpressenGöteborgs-PostenThomas MattssonMetroDagens Nyheter

INMA prisar marknadsföringen av dagstidningar och brukar kallas "dagstidningarnas Oscarsgala".

När priserna delades ut tidigt på onsdagsmorgonen svensk tid vann Expressen förstapriset i kategorin Brand awareness across platforms för sin Expressen-buss.

Expressenbussen utsågs även till näst bästa kampanj, i kategorin Best in show, enbart slagna av New York Times.

- Att andra året i följd vinna INMA Awards och dessutom bli näst "Best in Show" är förstås Expressens finaste priser någonsin, och det här priset är ju egentligen Christina Lundell, Niklas Svensson och många flers, skriver Thomas Mattsson från Los Angeles i ett mejl till Dagens Media.

Han har firat tillsammans med Expressens vd Bengt Ottosson och administrativa personalchefen Per-Anders Broberg i Los Angeles i natt.

- Vår idé med Expressen-bussen är ju inte unik, också Expressen har haft en buss tidigare, men genomförandet med exempelvis Unicef-kampanjen och konserter på taket och allt annat har varit otroligt bra gjort av våra medarbetare, skriver Thomas Mattsson.

Dagens Nyheter vann första pris i kategorin Print and Digital Subscription Sales Over 300 000 och fick även ett andrapris i kategorin Print Single-Copy Sales Over 300 000.

Göteborgs-Posten tog hem andrapriset i kategorin Brand Awareness Across Platforms 75 000- 300 000.

Metro International utsågs till nummer ett i Digital Audience Usage and Engagement Over 300 000.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.