Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Expressen rekryterar säljare från Schibsted

Publicerad: 21 Januari 2015, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Rasmus Rajalakso och Victoria Dombret blir del av ett nytt säljteam med fokus på nya kunder på Expressen.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Dagens Media har tidigare berättat om Expressens omorganisation, som bland annat innebär att Expressens annonsavdelning ska skifta fokus mot data. Nu startar Expressen ett nytt säljteam som enbart ska arbeta mot nya kunder. I samband med det rekryteras Rasmus Rajalakso och Victoria Dombret från Hitta.se.

– Vi har ett helt nytt fokusteam som ska driva nya intäkter. Det finns så mycket mer att göra både för mindre nationella annonsörer men även för stora lokala annonsörer. Både Rasmus och Victoria är som gjorda för det, Hitta.se har den typen av fokus i ryggraden och har den digitala kunskapen, säger Paul Brandenfeldt, annonschef på Expressen, till Dagens Media.

Totalt ska cirka fem säljare jobba i det nya teamet där Rasmus Rajalakso och Victoria Dombret utgör basen. Enligt Paul Brandenfeldt har Expressen sett behovet av den här typen av fokusteam under en längre tid.

– Vi har ju haft en stor omställning i och med omorganisationen och varit tvungna att vänta in formerna för det. Som alla stora medier är intäkterna det absolut avgörande och man måste hela tiden hitta mer pengar, säger han.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.