Dagspress
Expressen pudlar efter porrannonser i schlagerbilagan
Publicerad: 1 februari 2012, 13:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34
Strippstänger, lila dildos och rosa handklovar. Det säljer sexshoparna Pleaseme.se och Kinoshopping.se – som annonserar i Expressens nya schlagerbilaga. Nu ber tidningen om ursäkt.
DT
Dante Thomsen
Det är under en intervju med rockbandet Dead By April och på en helsida bredvid en tabell över de tävlande i delfinalen i Göteborg som annonserna från sexshopparna Pleaseme.se och Kinoshopping.se plötsligt dyker upp.
Och annonserna – som bland annat innehåller bilder på olika sexleksaker och en kvinna som dansar runt en strippstång – sticker ut rejält jämfört med resten av materialet i "Schlagerguiden".
Kerstin Thornström är redaktör för schlagerbilagan och hon berättar att det hela är ett misstag som tidningen ser allvarligt på.
– Det ska inte vara så här, det har brustit i rutinerna, säger hon till dagensmedia.se.
När det gäller ytterligare frågor hänvisar Kerstin Thornström till Michael Eklund som är annonsansvarig för schlagerbilagan.
Även han bekräftar att det är brister i rutinerna som orsakat sexchocken.
– Vi är hemskt ledsna, särskilt med tanke på att det här är en familjetidning. Det här är verkligen inget vi gjort medvetet, säger han till dagensmedia.se.
Vad är det som har hänt?
– Det har som sagt brustit i rutinerna. Vi har pratat med alla internt om det här och det ska aldrig hända igen.
"Schlagerguiden" säljs mellan den 31 januari och den 4 februari.