Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Expressen pudlar efter porrannonser i schlagerbilagan

Publicerad: 1 Februari 2012, 13:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:34

Strippstänger, lila dildos och rosa handklovar. Det säljer sexshoparna Pleaseme.se och Kinoshopping.se – som annonserar i Expressens nya schlagerbilaga. Nu ber tidningen om ursäkt.


Ämnen i artikeln:

ExpressenMelodifestivalen

Det är under en intervju med rockbandet Dead By April och på en helsida bredvid en tabell över de tävlande i delfinalen i Göteborg som annonserna från sexshopparna Pleaseme.se och Kinoshopping.se plötsligt dyker upp.

Och annonserna – som bland annat innehåller bilder på olika sexleksaker och en kvinna som dansar runt en strippstång – sticker ut rejält jämfört med resten av materialet i "Schlagerguiden".

Kerstin Thornström är redaktör för schlagerbilagan och hon berättar att det hela är ett misstag som tidningen ser allvarligt på.

– Det ska inte vara så här, det har brustit i rutinerna, säger hon till dagensmedia.se.

När det gäller ytterligare frågor hänvisar Kerstin Thornström till Michael Eklund som är annonsansvarig för schlagerbilagan.

Även han bekräftar att det är brister i rutinerna som orsakat sexchocken.

– Vi är hemskt ledsna, särskilt med tanke på att det här är en familjetidning. Det här är verkligen inget vi gjort medvetet, säger han till dagensmedia.se.

Vad är det som har hänt?

– Det har som sagt brustit i rutinerna. Vi har pratat med alla internt om det här och det ska aldrig hända igen.

"Schlagerguiden" säljs mellan den 31 januari och den 4 februari.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

ExpressenMelodifestivalen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.