Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Expressen omorganiserar för att nå de yngre: ”Den ena målgruppen väjer inte för den andra”

Publicerad: 20 Augusti 2020, 08:55

Emma Malmlöf, i dag chef för Expressens sociala medier, blir chef för den nya, hopslagna avdelningen Ung målgrupp.

Foto: Olle Sporrong

UPPDATERAD Expressen slår ihop sin sociala medier-redaktion med nöjesredaktionen. På så sätt vill kvällstidningen nå ut till en yngre publik. ”Vi tappar inte den äldre målgruppen för att vi också vänder oss till unga”, säger Emma Malmlöf, som kommer att leda den sammanslagna avdelningen.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Den nya, hopslagna redaktionen kommer att gå under namnet Ung målgrupp. Det eftersom den riktar sig till nyhetskonsumenter från tonåren och upp till 34 års ålder. Målet är att bli

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.