Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Expressen och TV4 flaggar för säljsamarbeten

Publicerad: 16 juni 2009, 07:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

De båda Bonnierhusen ska samarbeta inom sälj, marknadsföring samt med redaktionellt innehåll.


TV4-chefen Jan Scherman och Expressens vd Bengt Ottosson har under en månads tid utrett hur de båda Bonnier-medierna kan utöka samarbetet.

Redan i dag existerar ett antal samarbeten – till exempel distribueras Canal Plus tv-tidning ihop med Expressen och i våras drog man igång ett gemensamt affärsområde för mobil marknadsföring.

I går informerade Expressen sina medarbetare om vad de båda cheferna kommit fram till. TV4 och Expressen ska utöka samarbetet inom flera områden, som annonsförsäljning, marknadsföring och teknikinvesteringar, skriver Expressens chefredaktör Thomas Mattsson i sin blogg. Dessutom flaggar han för fler redaktionella samarbeten, till exempel inom webb-tv, trafikutbyten och nya sajter.

Thomas Mattsson understryker dock att de båda mediernas publicistiska integritet ska stå oförändrade gentemot varandra.

”Tv-recensioner, nyhetstexter om tv-shower eller kritik mot tv-program kommer att förekomma också i fortsättningen… Vi kommer också fortsätta att rapportera om de andra tv-kanalerna, precis som tidigare”, skriver han i sin blogg.

Dagensmedia.se har sökt TV4:s kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeldt samt Expressens vd Bengt Ottosson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.