Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Expressen Magasin blir Bonnier News Lifestyle

Publicerad: 23 November 2016, 09:41
Uppdaterad: 23 November 2016, 16:48

Expressen Magasin samordnas med Bonnier News avdelning för förvärv och partnerbolag och blir Bonnier News Lifestyle. Expressens analyschef Andreas Quensel tar rollen som chef för affärsutveckling och digital marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier News

I portföljen har Expressen Magasin titlar som Hälsoliv, Leva&Bo och Allt om Bilar. Nu tar avdelningen sikte på digitala konsumenttjänster och blir Bonnier News Lifestyle.

Bonnier News Lifestyle ska bygga affärer genom att samarbeta med entreprenörer som utvecklar tjänster inom livsstilsområden.

– E-handel och andra tjänster mot konsumenter blir ett komplement till det redaktionella innehållet och annonsaffären, kommenterar Anna-Clara Welander, ansvarig chef för nya Bonnier News Lifestyle.

Andreas Quensel, i dag analyschef på Expressen, blir chef för affärsutveckling och digital marknadsföring i nya verksamheten.

– Bonnier News Lifestyle byggs tillsammans med tidningarna inom News – Expressens stora räckvidd är motorn, och tillsammans med DN, HD/Sydsvenskan och DI täcker vi alla målgrupper, vilket gör oss unika på marknaden, säger Andreas Quensel.

 

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier News

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev