Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Expressen Magasin blir Bonnier News Lifestyle

Expressen Magasin samordnas med Bonnier News avdelning för förvärv och partnerbolag och blir Bonnier News Lifestyle. Expressens analyschef Andreas Quensel tar rollen som chef för affärsutveckling och digital marknadsföring.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 23 November 2016, 09:41
Uppdaterad: 23 November 2016, 16:48

Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier News

I portföljen har Expressen Magasin titlar som Hälsoliv, Leva&Bo och Allt om Bilar. Nu tar avdelningen sikte på digitala konsumenttjänster och blir Bonnier News Lifestyle.

Bonnier News Lifestyle ska bygga affärer genom att samarbeta med entreprenörer som utvecklar tjänster inom livsstilsområden.

– E-handel och andra tjänster mot konsumenter blir ett komplement till det redaktionella innehållet och annonsaffären, kommenterar Anna-Clara Welander, ansvarig chef för nya Bonnier News Lifestyle.

Andreas Quensel, i dag analyschef på Expressen, blir chef för affärsutveckling och digital marknadsföring i nya verksamheten.

– Bonnier News Lifestyle byggs tillsammans med tidningarna inom News – Expressens stora räckvidd är motorn, och tillsammans med DN, HD/Sydsvenskan och DI täcker vi alla målgrupper, vilket gör oss unika på marknaden, säger Andreas Quensel.

 

Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier News

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.