Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Expressen bygger om säljet: "Rustar för framtiden"

Publicerad: 23 September 2013, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Efter omgörningen ska Expressens annonsavdelning bestå av tre team med kompetens i samtliga kanaler, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Nu skrotar Expressen den klassiska uppdelningen med KAM, Storkund, Tema Bilagor, Digitalt och Magasin. I stället ska tre nya team bildas där säljarna i respektive team ska serva kunderna i samtliga kanaler.

Enligt Expressens annonsdirektör Alexander Lydecker är syftet med omorganisationen att underlätta för kunderna.

– En mediesäljares sätt att arbeta har ändrats radikalt under de senaste åren, i takt med utvecklingen på köparsidan. Tiden förändras mer och mer från det att man sålde styckvis en helsida, pre-roll eller en banner i ett mediehus, säger Alexander Lydecker till Dagens Media.

Enligt honom krävs det i dag att säljaren har kunskap om flera medieslag, känner till hur kunden kommunicerar på olika plattformar och kan erbjuda en lösning för varje kund i rätt kanal.

– Under rådande marknadsläge där förändringen hos mediebyrå samt kunder är påtaglig, måste man anpassa mot marknaden, och det här känns som helt rätt omställning.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.