Expressen är Årets Säljorganisation

2015-05-20 15:53  

Tidningen tilldelas priset för att ha omvärderat sin affär.

I dag presenteras vinnaren i kategorin "Årets Säljorganisation" i Stockholm Media Award. Priset, som delades ut på China Teatern i Stockholm, tilldelas Expressen.

Juryns motivering lyder:

"Att i en föränderlig tid omvärdera sin affär i grunden och samtidigt leverera på en hög nivå, både traditionellt och i det nya framväxande medielandskapet".

Andra nominerade till priset var Nyheter24-gruppen, SBS Discovery TV, Visual Art och Widespace.

För att bli nominerad till priset ska man ha "skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete".

Dagens Medias bloggare Tomas Bacoccoli hyllade Expressens säljorganisation tidigare i år. Läs mer här.

Andreas Gabrielsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt