Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Experter: Därför kan svenska publicister bryta mot lagen

Publicerad: 10 Oktober 2019, 10:07

Bisnodes digitalchef Anders Willstedt och Ingvild Næss, Chief Privacy Officer på Schibsted.

Ett rättsfall har visat att publicister kan bryta mot lagen när det gäller samtycke till webbkakor – men ändå forsätter tolkningarna gå isär. Bisnodes Anders Willstedt: ”För att göra profileringen som Schibsted och många andra gör behövs absolut samtycke enligt kaklagen”.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktEUDatainspektionenAller MediaSchibstedGDPR

Att följa kaklagen till punkt och pricka skulle bli en nästintill omöjlig ekvation för publicister. Samtycke krävs nämligen till nästan alla former av webbkakor – och dessa används till i

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.