Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 10 Oktober 2019, 10:07
Bisnodes digitalchef Anders Willstedt och Ingvild Næss, Chief Privacy Officer på Schibsted.
Ett rättsfall har visat att publicister kan bryta mot lagen när det gäller samtycke till webbkakor – men ändå forsätter tolkningarna gå isär. Bisnodes Anders Willstedt: ”För att göra profileringen som Schibsted och många andra gör behövs absolut samtycke enligt kaklagen”.
Att följa kaklagen till punkt och pricka skulle bli en nästintill omöjlig ekvation för publicister. Samtycke krävs nämligen till nästan alla former av webbkakor – och dessa används till i
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.