Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

"En stor förlust för Dagens Nyheter"

Publicerad: 10 April 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Nu kommenterar DN:s annonsdirektör Dan Morén omorganisationen och Heikki Lampinens beslut att lämna sin roll som affärsenhetschef.


Ämnen i artikeln:

Dan MorénMetroDagens Nyheter

Som Dagens Media tidigare berättat genomgår Dagens Nyheters annonsavdelning stora förändringar som innebär att man arbetar mer fokuserat mot mediebyråer.

– Vi har jobbat knappt en vecka med den nya organisationen som har mottagits fantastiskt av byråerna, säger Dan Morén till Dagens Media.

Det nya arbetssättet är ett sätt att anpassa sig till det förändrade medielandskapet där intäkterna från mediebyråerna ökar.

– Tidigare kunde en byrå ha upp till tio kontakter. Genom det nya arbetssättet blir kontaktytorna med byråerna djupare. Det skapar tydlighet, säger Dan Morén.

Bland fördelarna nämner han även möjligheten att göra fler och andra typer av affärer.

I förra veckan berättade Dagens Media att DN förlorar sin annonsdirektör Heikki Lampinen som efter 13 år valt att lämna företaget för att gå till ett jobb som försäljningsdirektör på Egmont Tidskrifter.

– Det är tråkigt att förlora Heikki, en jättetrevlig och duktig kille. Det är en stor förlust för DN, men samtidigt gläder vi oss för hans skull, säger Dan Morén.

Heikki Lampinen kommer att jobba kvar på DN fram till sommaren och just nu pågår arbetet med att hitta en ersättare.

Enligt Dan Morén ska den som söker tjänsten ha stor medievana, goda ledaregenskaper och kunskaper om multimediala lösningar.

– Vi jobbar med hela DN:s utbud och tjänsten kräver att man ser affärer utifrån den möjligheten, säger han.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.