Dagspress
Emma Thorp: Framåt kommer vi höra mer om ”distans först-kultur”
Publicerad: 26 augusti 2021, 12:21
Från vänster, Story House Egmonts Per Kjellander, Sahar Kupersmidt, Nent, Johan Hansson, Stampen Media samt Emma Thorp, Publicis Groupe. Foto: Kollage
DEL 3. Hur blir svenska mediebranschen som arbetsplats framöver? Flexibilitet är nyckeln till framgång, och ”distance first”-kultur är nästa steg, tror man inom Nent och Publicis Groupe. På Story House Egmont ser man arbetsmiljön som den viktigaste och mest utmanande frågan – medan Stampen pekar på innovationen.
Att pandemin förra våren tvingade en stor del av världens tjänstemannaskrå till hemarbete, visade sig vara startskottet på ett revolutionerande skifte i arbetslivet.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.