Dagspress
Efter Omni och Aftonbladet – SvD släpper nytt nativeformat
Publicerad: 3 maj 2023, 08:37
Foto: Pressbild/Svenska Dagbladet
Svenska Dagbladet lanserar ett nytt nativeformat, SvD Native Premium, som ska ge längre lästid och nå ut till attraktiva målgrupper.
Det nya konceptet beskrivs i ett pressmeddelande som en annons i "long read"-format. Målet med produkten är att nå en längre lästid, högre engagemang och fler läsare.
Produkten och innehållet har tagits fram tillsammans med Schibsteds Brand Studio.
SvD Native Premium kommer använda sig av kundernas KPI:s för att forma innehållet och på så sätt skapa en starkare produkt.
Tidigare har formatet lanserats på Aftonbladet och Omni.
– Det här formatet är något som både vi själva och annonsörerna väntat på och efterfrågat. Nu är det på plats, välgjort och genomtänkt, och jag ser med stor spänning fram emot vad det kommer att ge för utfall, för annonsörerna självklart, men också för läsarna, säger Denise Backman, annonsansvarig på Svenska Dagbladet.
LÄS MER: Omni utökar annonserbjudandet – lanserar ”Native Premium”