Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Efter Direktpress offensiv – fullt lokaltidningskrig i Stockholm

Publicerad: 16 Januari 2015, 07:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Direktpress fortsätter sin Stockholmsoffensiv – nu i västerort.


Ämnen i artikeln:

Mitt iDirektpress

Dagens Media har tidigare skrivit om Direktpress nyetableringar i Stockholmsområdet, där tidningen startat totalt sex nya tidningar den senaste veckan. Nu lanseras ytterligare fyra nya lokaltidningar, den här gången för Bromma, Hässelby, Vällingby och Spånga.

Det innebär att Direktpress nu har totalt 26 tidningar i Stockholmsområdet och närmar sig konkurrenten Mitt i, som ger ut 31 lokaltidningar och i somras köptes upp av riskkapitalistbolaget Segulah.

Dan Lannerö, tillförordnad vd på Mitt i, välkomnar den nya konkurrensen.

– Det är alltid stimulerande med konkurrens. Vi ser ändå att vi har en väldigt stark position på marknaden och har bra lokal förankring. Vi kommer att förstärka våra produkter, både redaktionellt och försäljningsmässigt, säger han till Dagens Media.

Kommer ni att starta några nya tidningar?

– Vi utvärderar kontinuerligt vår affär, men det får vi återkomma till. I första hand tror vi mycket på våra egna befintliga tidningar, de har visat sig vara väldigt framgångsrika.

Oroas ni av den ökade konkurrensen?

– Man ska alltid vara på tå, men konkurrens brukar leda till något positivt, säger Dan Lannerö.

I februari tillträder Erik Norberg tjänsten som ny vd för Mitt i.

LÄS OCKSÅ:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mitt iDirektpress

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev