Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Dubbelgångare i Sydsvenskans bilagekampanj

Publicerad: 22 Augusti 2011, 11:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

På fredag är det, som dagensmedia.se redan berättat, premiär för Sydsvenskans nya helgbilaga. Här är kampanjen som ska sälja in den till potentiella prenumeranter.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

– Att städa är trist, likaså att rensa avloppet och äta middag med svärmor. Därför låter nu Sydsvenskan sina läsare tävla om en dubbelgångare som under en helg utför alla tråkiga sysslor medan vinnaren kan luta sig tillbaka i soffan och läsa sin helgbilaga, säger Katarina Liljenberg, marknadschef på Sydsvenskan.

Kampanjen som ska lyfta fram alla fördelarna med den nya bilagan, och tävlingen om dubbelgångaren, ska gå i Sydsvenskans egna kanaler, tidningen, webben och Facebook men ett event ska också genomföras på Malmöfestivalen som startar i dag.

– Då kan man få prova på att göra sin egen dubbelgångare genom att gjuta en mask av sitt ansikte. När en vinnare har korats kommer vi också spela in dennes helg med dubbelgångaren och lägga ut på nätet.

Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån The Fan Club. Eventbyrån Dreambag står för det praktiska kring uthyrningen av dubbelgångaren.

Den nya helgbilagan innebär en nysatsning på fredag, lördag och söndag.

Fredagstidningen kommer att fokusera på utgång och vad som händer i helgen. Där kommer också Kultur för unga och konstrecensionerna att finnas. I lördagstidningen ska fokus att ligga på tv och stil. Vissa sidor kommer att vara vikta för mat och dryck samt populärkulturella reportage.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.