Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

DN rullar ut i Ipad

Publicerad: 9 November 2010, 05:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

I slutet av månaden är det premiär för Dagens Nyheter i Ipad. Annonsdirektören Henrik Stangel försöker nu sälja in formatet till mediebyråerna.


Ämnen i artikeln:

BonnierIpad

– Responsen har varit positiv, säger han.

Bonnier har sedan tidigare tagit fram en plattform för sina tidskrifter, kallad Mag Plus. Först ut i Ipad var titeln Mama, som släpptes i september.

Parallellt har Bonnier jobbat med News Plus, en gemensam plattform för Expressen, DN, Dagens Industri, Sydsvenskan och danska Börsen. I slutet av november kommer första lanseringen - Dagens Nyheter.

– Det blir en revival för eftertextsannonserna kan man säga. Det blir dagspressannonser med tidsriftskänsla och man får ett helt annat djup på annonserna, säger Henrik Stangel, som nyss varit ute på dragningar för mediebyråerna.

– Ta en bostadsannons, till exempel, man kan se massa bilder och klicka sig vidare till mer information på mäklarens sajt utan att lämna tidningen, fortsätter han.

Även Peter Fellman, chefredaktör på Dagens Industri, hoppas mycket på Ipaden.

– Vi tror att det här är en kanal som läsaren är beredd att betala för, sa han nyligen till Dagens Media.

Nästa år räknar Henrik Stangel med att det finns upp till en halv miljon Ipads på den svenska marknaden.

– Sedan tillkommer ju också Android-plattorna, säger Henrik Stangel.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

BonnierIpad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.