Dagspress
DN: ”Liknar ingenting vi tidigare upplevt i trafikväg”
Publicerad: 20 maj 2020, 05:45
Coronakrisen har snabbat på den digitalisering Dagens Nyheter har jobbat med under många år, berättar Anna Åberg, chef för DN.se. Läsandet på dn.se har ökat explosionsartat den senaste tiden – och det är både gamla och nya prenumeranter som hittat dit.
POSTCORONA DEL 6. Dagens Nyheters trafik har skjutit i höjden under coronakrisen och man har också kunnat se en beteendeförändring hos prenumeranterna. ”Nu handlar det om att förvalta det förtroende vi har fått”, säger Anna Åberg, chef för DN.se.
På vilket sätt kan krisen fungera som en digital katalysator? Hur ser medievärlden ut post-corona? Dagens Media vände sig till cheferna på sex olika bolag för svar.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.