Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

DN i Melloallians med Viking Line

Publicerad: 1 Februari 2013, 14:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:57

Viking Line är ensam annonsör när Dagens Nyheter för första gången satsar på en särskild Melodifestivalsajt.


Ämnen i artikeln:

Viking LineDNDagens Nyheter

Liksom Expressen och Aftonbladet väljer Dagens Nyheter att livebevaka Melodifestivalen. DN har byggt en responsiv temasajt, med namnet "Fahl på festival", där besökarna kan följa schlagern ända fram till Eurovision i maj.

Frontfigur för satsningen är DN:s Hanna Fahl, som ska vara på plats under alla deltävlingar. Hon ska bland annat kommentera tävlingarna i realtid och besökarna har även chans att skicka in frågor till henne.

– Det här är en jättesatsning. Alla talar ju om second screen och här har vi en bra och informativ sajt med Hanna Fahl, som har en fantastisk ställning i Melodifestivalsammanhang, säger Dan Morén, annonsdirektör på DN.

Viking Line blir ensam annonsör på sajten, och rederiet har även köpt utrymme i papperstidningen.

– Viking Line har ju profilerat sig som nöjesfartyg. Melodifestivalen är ju väldigt folklig med ett otroligt intresse, vilket passar dem utmärkt.

Specialsajten ska även kunna användas i andra sammanhang, som i samband med Vasaloppet eller musikevenemang, berättar Dan Morén.

– Vi kan erbjuda både läsarna och annonsörerna ett helt annat sätt att möta oss.

Hur många besökare tror du på?

– Det är jättesvårt att sia om. Hanna Fahl driver bra trafik och vi ska också driva besökare från pappret och dn.se till sajten. Vi hoppas med ett rejält besöksantal.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Viking LineDNDagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.