måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

DN ger sig in i gratiskriget

Publicerad: 15 februari 2012, 07:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Dagensmedia.se kan avslöja att Dagens Nyheter planerar att ge sig in i gratiskriget. Enligt uppgift ska DN börja distribuera bilagan DN Stockholm gratis i Stockholmsområdet.

Ämnen i artikeln:

Gunilla HerlitzMetroDNDagens Nyheter

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Dagens Nyheter har, enligt dagensmedia.ses källor, presenterat idén för mediebyråerna.

Planen ska vara att distribuera DN Stockholm gratis till hushållen minst en gång i veckan. Syftet ska framförallt vara att konkurrera hårdare med Metro om de lokala annonsörerna i Stockholmsområdet. 

Det var i mitten av september förra året som DN Stockholm, som ges ut sex dagar i veckan, först hade premiär i samband med en större omgörning av tidningen.

– Den största förväntningen är på Stockholmsdelen. Jag längtar efter att få se den journalistik som de kommer att göra, sa publishern Gunilla Herlitz till dagensmedia.se samma dag som tidningen hade premiär.

Enligt den senaste Orvesto-undersökningen har satsningen i Stockholm inte lockat fler huvudstadsläsare till tidningen. Istället har DN tappat 8 000 läsare i Stockholmsregionen, enligt siffrorna, och når nu 527 000 stockholmare. I samma mätning ökade Metro med 12 000 läsare.

Dagensmedia.se har sökt Eric Ljunggren, chef för DN Stockholm.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev