Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Digitala annonser ger landsortspressen uppsving

Publicerad: 4 November 2014, 14:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

De tryckta annonsintäkterna fortsätter att minska - men tappet dämpas av en liten digital uppgång.


En procent. Så mycket ökade landsortspressens totala annonsintäkter för det tredje kvartalet i år.

Samtidigt som intäkterna från print fortsatt sjunker dämpas tappet  av att den digitala sidan ökar, med totalt 29 miljoner kronor.

- Att dagspressens digitala annonsintäkter fortsätter växa starkt är inte förvånande. Vi har dessutom sett en uppbromsning i tappet för de tryckta produkterna vilket gör att vi bara har väntat på att de totala annonsintäkterna ska börja växa igen. Det är för tidigt att tala om ett trendbrott men denna siffra är mycket glädjande och ger hopp inför framtiden, säger Tidningsutgivarnas chefsanalytiker Tobias Hedström i ett pressmeddelande.

Totalt hade landsortspressen annonsintäkter på nära 760 miljoner kronor under det tredje kvartalet 2014.

 

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.