Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

DI Weekend trycker 1 miljon ex

Publicerad: 20 Oktober 2010, 08:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:35

Den 19 november delas DI Weekend ut i 1 miljon exemplar. ”Vi vill slå på stora trumman”, säger Peter Fellman, chefredaktör på Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Dagens IndustriPeter Fellman

DI Weekend är Dagens Industris featurebetonade bilaga som kommer ut på fredagar. Enligt senaste Orvesto Konsument har tidningen en räckvidd på 335 000 läsare.

– Det här är ett sätt för oss att öka kunskapen och kännedomen om Dagens Industri och DI Weekend, säger Peter Fellman.

Tidningen ska distribueras direkt till hushållen, baserat på postnummerområden. Enligt Peter Fellman är det en köpstark målgrupp som får bilagan.

Samtidigt passar man på att pusha för ett helgerbjudande där läsarna kan få DI och DI Weekend på fredagar och lördagar.

– Vi hoppas att det här ska ge mera buzz kring tidningarna. Vi vill också visa att DI och DI Weekend inte bara är en tidning för äldre män, vilket många tror.

DI har också höjt annonspriset rejält, men trots det har man fått säga nej till annonsörer. Normalt sett kostar en helsida i DI Weekend 127 900 kronor, enligt prislistan.

– Jag kan inte säga hur mycket vi har höjt priserna, men det är ordentligt. Vi har fått tacka nej till nästan tio helsidor. Det är roligt att det är sånt tryck på print också, och inte bara tv.

Ni ökar inte sidantalet?

– Nej. Vi kom fram till att det här är den bästa mixen. Det är så här vi vill göra DI Weekend och det vill vi inte ge vika för.

Specialupplagan av DI Weekend blir på 48 sidor, vilket är snitt för bilagan.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.