Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Dagspress

Di Weekend mot strömmen – går upp i utgivningstakt

Publicerad: 12 December 2018, 13:45

Di Weekend ökar utgivningstakten till 50 nummer under 2019.

Di Weekend ger ut ytterligare nummer under det kommande året. "Vi ser ett ökat intresse för att annonsera i Di Weekend", säger Andreas Johansson, redaktör på Di Weekend, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

DI

Istället för att ge ut 48 nummer, som i år, kommer Di Weekend gå upp i utgivningstakt under 2019 och släppa 50 nummer. 

Andreas Johansson, redaktör på Di Weekend, säger att man under planeringen för 2019 fick förfrågan från annonsavdelningen om att göra ytterligare två nummer under det kommande året.

– Vi ser ett ökat intresse för att annonsera i Di Weekend och vi vill såklart också göra ännu fler utgåvor av Di Weekend för våra läsare, säger Andreas Johansson, till Dagens Media. 

De senaste siffrorna från Sveriges Mediebyråer visade en katastrofmånad för print generellt. Totalt tappade kategorin print hela 21,7 under november i år jämfört med motsvarande period 2017.

Trenden går snarare åt andra hållet generellt för print, varför finns det ett annonsintresse för Di Weekend?

– Annonsörerna är smarta och vill få valuta för sina investeringar. Dagens industris målgrupp är exceptionell jämfört med många andra, vår publik är attraktiv bland annat eftersom den är så köpstark, säger han och fortsätter:

– Dessutom kan vi i Di Weekend erbjuda en annonsmiljö som är rätt så unik i svensk press i form av tilltal, format och tonalitet. 

Att gå upp två nummer, hur viktigt är det för Di Weekends totala affär?

– Att vi gör två nummer till gör det såklart möjligt för Di att tjäna mer pengar men det gör också att vi kan ge våra prenumeranter och läsare ännu mer att läsa. Det blir bra för alla. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

DI

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.