Dagspress
DI flirtar med unga – igen
Publicerad: 9 februari 2012, 05:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
År 2008 lade Dagens Industri ned magasinet Diego, som skulle nå yngre målgrupper än huvudtidningen. Nu gör man ett nytt försök.
MS
Martin Schori
– Det är en för spännande grupp för att inte försöka, säger chefredaktören Peter Fellman till dagensmedia.se.
Tidningen har premiär någon gång i vår, men Dagens Industris chefer är förtegna med detaljerna.
Målgruppen är i all fall högskolestudenter och till skillnad från Diego ska den inte skickas med huvudtidningen, utan ha en egen distribution.
– Vi ser på webben att studenterna läser oss och har stort intresse för det vi gör. Men man kanske inte har råd med en prenumeration på Dagens Industri, säger Henrik Stangel, vd på Dagens Industri.
Det gick ju inte förra gången, vad säger att det ska fungera nu?
– Vi ska göra något som är lite mer DI än vad Diego var. Vi tycker att vi har något att erbjuda den här gruppen, säger Peter Fellman.
Vad namnet blir är ännu inte spikat.
– Men det vi arbetar efter nu är ett namn som varken jag eller Peter förstår. Det ska tydligen vara bra, för målgruppen kommer förstå det, säger Henrik Stangel.