Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

De kan prisas i INMA 2021

Publicerad: 15 mars 2021, 13:19

TTELA har chans att prisas för dokumentären ”Kronanattacken” i kategorin ”Best use of audio”.

Foto: Skärmdump från TTELA:s dokumentär

Hela 17 svenska bidrag kan vinna pris i den internationella medietävlingen INMA.


Ämnen i artikeln:

INMAStampenNTMBonnier NewsAftonbladetGöteborgs-PostenExpressen

Totalt 290 finalister har chans att prisas i årets omgång av medietävlingen INMA Global media awards. Tävlingen prisar medieföretag som lyckas engagera sin publik och öka tillväxten i ett multimedialandskap. Pris delas ut i 20 olika kategorier. 

Bland de nominerade finns TTELA (2), Göteborgs-Posten (5), Aftonbladet (1), Bonnier News (3) samt NTM (1). 

TTELA är den enda mindre svenska lokaltidningen som har chans att vinna i två olika kategorier. 

– Jag är glad och stolt att dessa unika satsningar nomineras. Det är mediebranschens Oscars, säger TTELA:s chefredaktör Cecilia Frisk, i en kommentar. 

Här är de svenska finalisterna:

Kategori 2: Best Public Relations or Community Service Campaign
Regional brands
Göteborgs-Posten – ”The Show Must Go On”

Kategori 3: Best Use of an Event to Build a News Brand
Regional brands
Göteborgs-Posten – ”Virtuella Varvet”
TTELA, Stampen Lokala Medier – #MakeaChristmasDifferenceHere”

Kategori 4: Best Idea to Encourage Reader Engagement
National brands
Aftonbladet – ”Corona Live”

Kategori 6: Best Use of Video
National brands
Expressen – ”Pandemin inifrån”

Groups
Bonnier News – ”Streaming of Livesport – Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”

Kategori 7: Best Use of Audio
Regional brands
TTELA, Stampen Lokala Medier – ”TTELA Documentary”

Kategori 10: Best Initiative to Acquire Subscribers
Regional brands
Göteborgs-Posten – ”Systrar”

National brands
Expressen – ”Bullseye! Hitting 118,000 By Aiming the Right Content to The Right Audience”

Groups
Bonnier News – ”Streaming of Livesport – Increase Loyalty in Reader Revenue With Stunning Numbers”

NTM – ”Local News Has A Great Value – Let’s Get Ready to Double”

Kategori 11: Best Initiative to Retain Subscribers
National brands
Expressen – ”Bullseye! Hitting 118,000 By Aiming the Right Content to The Right Audience”

Groups
Bonnier News – ”Streaming of Livesport – Increase Loyalty in Reader Revenue with Stunning Numbers”

Kategori 12: Best Subscription Niche Product
National brands
Expressen – ”Kickstart! How We Engaged Our Subscribers by Getting Them Off the Couch”

Kategori 13: Best Idea to Grow Advertising Sales
Regional brands
Göteborgs-Posten – ”+105 %”

Kategori 15: Best Digital Commerce Initiative
National brands
Dagens Nyheter & Tipser – ”New Media Revenue and Reader Loyalty Through E-Commerce”

Kategori 17: Best Use of Data To Drive Subscriptions, Content, or Product Design
Regional brands
Göteborgs-Posten – ”Changing Low Performing Content”

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.