Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Lena K Samuelsson: ”År 2021 var första året som Aftonbladet var digitalt lönsamt, och vi kom över den brytpunkten ganska rejält. Ett bevis på att det vi har byggt de här åren har varit rätt”.

Foto: JANNE NAESS

”De fem tuffaste åren i Aftonbladets historia”

Corona, spelregleringen och GDPR-striden med Google. Tre hugg som har fått Aftonbladet att blöda hundratals miljoner de senaste åren. Men nu vänder tidningen till ”solid vinst”. För Dagens Media berättar Lena K Samuelsson om resan från kris till vad Schibsted kallar för en ”makalös turn around”.

Publicerad: 29 mars 2022, 09:43

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Det är en av de första riktiga vårdagarna i Stockholm. Solen skiner blekt genom Schibstedhusets fönster, över vad som påminner om en hotellobby eller en techbolags-lounge. Matta färger i Sportbladets

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AftonbladetLena K SamuelssonSchibstedDagens Media Insikt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev