De blir nya försäljningschefer på Schibsted

Christoffer Meier och Cecilia Bjärkefur.

Cecilia Bjärkefur och Christoffer Meier blir nya försäljningschefer på Schibsted Sales & Inventory (SSI).

Cecilia Bjärkefur kommer närmast från Mediebyrån PHD där hon jobbat som digitalchef och haft ansvaret för ett flertal digitala specialistteam. Christoffer Meier har jobbat som försäljningschef på Renault Nordic AB och ansvarat för försäljningen av Renault och Dacia på den svenska marknaden.

Nu blir de båda nya försäljningschefer på Schibsted Sales & Inventory (SSI).

– Oavsett om man är på byråsidan eller publicistsidan så är framgång när man lyckas driva annonsörens affär framåt med hjälp av insikter, data och innovativa medielösningar som sedan visar på stor affärsnytta. Det arbetet ser jag fram emot att få utveckla vidare inom SSI med utgångspunkt från min erfarenhet från byråsidan, säger Cecilia Bjärkefur, i ett pressmeddelande.

Christoffer Meier:

– Jag ser fram emot att ta med mig de framgångsfaktorer som genomsyrat arbetet på Renault, med stort fokus kring en ständig förbättring av kunderbjudande och kundupplevelse. I en marknad med stark lokal och internationell konkurrens ser jag det som en spännande utmaning att förvalta och förädla Schibsteds varumärken och tjänster.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-08-21 05.53Uppdaterad 2018-08-21 05.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: