Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Därför köper publicisterna sporträttigheter

Publicerad: 5 Mars 2020, 09:37

”Vi vill öka den lokala närvaron”, säger Katarina Koritz, affärschef för Sportbladet.

Svenska publicister växlar upp sina sportsatsningar och shoppar sporträttigheter till höger och vänster. Bonnierägda Mittmedia och Aftonbladet berättar om ✓ Motiven ✓ Strategierna ✓ Vinsterna.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetMittmedia

Aftonbladet köper damallsvenskan, Aftonbladet köper elitserien i bandy, lokalmedier köper flertalet fotbollsdivisioner och Bonnier/NTM köper fotbollsligan Ettan. Nyheterna om de svenska mediehusens köp av sporträttigheter har duggat tätt, vilket väcker

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AftonbladetMittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.