Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Därför köper publicisterna sporträttigheter

Publicerad: 5 mars 2020, 09:37

”Vi vill öka den lokala närvaron”, säger Katarina Koritz, affärschef för Sportbladet.

Svenska publicister växlar upp sina sportsatsningar och shoppar sporträttigheter till höger och vänster. Bonnierägda Mittmedia och Aftonbladet berättar om ✓ Motiven ✓ Strategierna ✓ Vinsterna.


Ämnen i artikeln:

MittmediaAftonbladet

Aftonbladet köper damallsvenskan, Aftonbladet köper elitserien i bandy, lokalmedier köper flertalet fotbollsdivisioner och Bonnier/NTM köper fotbollsligan Ettan. Nyheterna om de svenska mediehusens köp av sporträttigheter har duggat tätt, vilket väcker

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MittmediaAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News