Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 2 Februari 2021, 12:25
En fjärdedel av de som hakade på prova-på-erbjudandet blev betalande kunder, berättar Peter Wolodarski.
Foto: Janne Næss
DN:s prova-på-kampanj gav 75 000 nya digitala läsare i fjol. Uppgången fortsatte i januari: ”Vi taktar mot en kvarts miljard i digital läsarintäkt i år”, säger chefredaktör Peter Wolodarski, till Dagens Media.
Trots svagt minskad omsättning och sjunkande annonsintäkter gjorde DN i fjol rekordresultatet 202 miljoner kronor, en ökning med 85 miljoner. Förklaringen är en kombination av ökade digitala läsarintäkter och sänkta
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.