Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Därför gör DN rekordresultat – trots pandemin

Publicerad: 2 februari 2021, 12:25

En fjärdedel av de som hakade på prova-på-erbjudandet blev betalande kunder, berättar Peter Wolodarski.

Foto: Janne Næss

DN:s prova-på-kampanj gav 75 000 nya digitala läsare i fjol. Uppgången fortsatte i januari: ”Vi taktar mot en kvarts miljard i digital läsarintäkt i år”, säger chefredaktör Peter Wolodarski, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Peter WolodarskiDNDagens Nyheter

Trots svagt minskad omsättning och sjunkande annonsintäkter gjorde DN i fjol rekordresultatet 202 miljoner kronor, en ökning med 85 miljoner. Förklaringen är en kombination av ökade digitala läsarintäkter och sänkta

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.