Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Daniel Eriksson avslutar samarbetet med Metro

Cube norpar Metros tidigare försäljningschef och hans byrå P-Agency: "Cube kändes helt rätt för oss", säger Daniel Eriksson, som tar med sig en Metro mode-kollegan Helena Marcks von Würtemberg in i nya samarbetet.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Februari 2018, 08:43
Uppdaterad: 09 Februari 2018, 10:22

Ämnen i artikeln:

CubeMetroMetro Mode

Metro Modes säljansvariga lämnar för Cube. Foto: Pressbild

Metros tidigare försäljningschef Daniel Eriksson, som var med och byggde upp Metro Mode, lämnade bolaget 2015. Samma år gick han in som delägare och vd i P-Agency, och Metro outsourcade då  Metro Modes säljorganisation till hans nya byrå.

P-Agency avslutar nu sitt samarbete med Metro, för att istället börja jobba med influenceragenturen Cube. Daniel Eriksson blir ny Client director på agenturen. Han tar även med sig Helena Marcks von Würtemberg som även hon tidigare jobbat med Metro Mode. På Cube blir hon Client manager.

Olof Lindblom är vd på Cube:

– Vi har byggt ett dreamteam. Målet är att Cube och P-Agency ska bli störst i Sverige på influencer marketing och celebrity endorsement. Syftet är att dela den kompetens som finns inom de två bolagen och förstärka Cubes erbjudande och portfölj ytterligare. Daniel har ett stort nätverk och en lång erfarenhet inom området, och han kommer att bidra med väldigt mycket kompetens till vårt team, kommenterar han.

Daniel Eriksson ser fram emot att bli en del av teamet på Cube:

–Cube kändes helt rätt för oss på P-Agency då vi valt att fokusera på artister, kockar, skådespelare och idrottsstjärnor. Tillsammans med Cube som är bäst på influencer marketing har vi ett komplett erbjudande och ett professionelt och härligt team, säger han

Cube representerar bland annat Janni Delér, Anitha Schulman och Andreas Wijk, och gjorde under hösten flera rekryteringar till nyckelpositioner. Bland annat värvade agenturen Linn Muhr från Discovery networks, Richard Lindh från The Park och Carl Dyrssen från AOL.

Ämnen i artikeln:

CubeMetroMetro Mode

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.