Dagspress
Dan Morén värvar förre Mitt i-vd:n Thomas Nyhlén
Publicerad: 24 september 2015, 08:31
Thomas Nyhlén, som lämnade vd-posten på Mitt i i höstas, värvas till Nerom annonsförsäljning.
Tidigare i veckan meddelade Bonnier News att de slår ihop säljorganisationerna för Dagens Nyheter, Dagens Industri och Expressen. I samband med det valde DN:s annonsdirektör Dan Morén att starta ett eget säljbolag som ska hantera eftertextannonseringen för DN och DI.
Nu värvar han Thomas Nyhlén, tidigare vd för Lokaltidningen Mitt i. Thomas Nyhlén, som började på Mitt i 2003, slutade bara månader efter att tidningen köptes upp av riskkapitalistbolaget Segulah då han och styrelsen hade olika syn på hur bolaget skulle utvecklas.
På Nerom annonsförsäljning blir han ansvarig för försäljningen.
– Jag är inte säker på vilken formell titel jag kommer att få men det blir någon form av säljchef. Det känns jättespännande. Det är mycket som händer och det ska bli kul att jobba med Danne igen. Vi jobbade på Metro tillsammans på den gamla goda tiden, säger Thomas Nyhlén till Dagens Media.
Han är fortsatt anställd av Mitt i fram till den sista november. Just nu är han dock i praktiken föräldraledig.
– Jag hade ett års uppsägningstid och karantänen löper ut snart så det är fullständigt glimrande tajming. Jag börjar första december.
Vad blir den största skillnaden mellan att jobba där och på Mitt i?
– Jag tror att det blir väldigt många stora skillnader. Det här är marknadsledande produkter och det har jag inte jobbat med på många år. Initialt kommer vi att ha stort fokus på eftertextannonsering och på Mitt i, om man bortser från bostad, jobbade vi mer med lokal detaljist, inte motor och nöje och sådana marknader. Nerom har också ett digitalt ben och det har inte Mitt i jobbat med.