Dagspress
Dagspressen tar position som premiumleverantör
Publicerad: 3 december 2019, 14:26
Jeanette Gustafsdotter, vd på TU, och Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.
I takt med att annonsintäkterna sjunker siktar dagspressen istället på en position som premiummiljö. Dessutom fortsätter arbetet med att konvertera läsarna till betalande, digitala prenumeranter. Dagens Media går igenom vad vi har att vänta av de olika medieslagen under 2020.
För nyhetsmedier förväntas 2020 att bli ett händelserikt år. Vi har fotbolls-EM, sommar-OS och inte minst ett amerikanskt presidentval att se fram emot. Nyhetshändelser som brukar locka stor publik.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.