Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Dagspress

Dagspressen backar

Publicerad: 03 Oktober 2012, 21:01
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:09

Flertalet av dagspresstitlarna i årets andra Orvesto Konsument minskar i räckvidd.


Ämnen i artikeln:

Orvesto KonsumentTNS Sifo

Den största minskningen står två av Citytidningarna för. City Lund har minskat räckvidden med 18 procent sedan andra mätningen förra året, och City Malmö har minskat räckvidden med 15 procent.

Även Sydsvenskan har backat ordentligt sedan andra mätningen 2011. Sydsvenskan vardag har minskat räckvidden med 14 procent, liksom Sydvenskan söndag som minskat med lika mycket.

Vissa tidningar går dock mot strömmen. Bland gratistidningarna står Direktpress ut, där titlarna totalt sett har ökat sin räckvidd med 17 procent jämfört med samma mätperiod 2011.

Dessutom står City Kristianstad för ett trendbrott bland Citytidningarna. Tidningen har ökat sin räckvidd med 8 procent jämfört med samma mätperiod 2011.

Jämfört med årets första mätning ligger dock storstadsmorgontidningarna kvar på en relativt stabil nivå. Här ökar Dagens Industi med hela 4 procent. Expressen har minskat sin räckvidd med 4 procent jämfört med årets första mätning medan Aftonbladet minskat med endast 1 procent.

Metro Metropol har minskat sin räckvidd med 7 procent jämfört med förra mätningen.

Se fler räckvidder i dokumentet här uppe till höger.

Undersökningen genomfördes under perioden 1 maj–31 augusti. Totalt deltog 14 317 personer i mätningen.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Orvesto KonsumentTNS Sifo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.