Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Dagens Nyheter får nya säljchefer

Publicerad: 21 mars 2014, 12:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Tidningen har bland annat anställt Anna Smidemark som försäljningschef för DN-annons.


Ämnen i artikeln:

DN

Målet med rekryteringarna är att sätta ett tydligare fokus på Dagens Nyheters digitala erbjudande och bli mer kundspecifika.

Anna Smidemark kommer närmast från rollen som försäljningschef för team text på tidningen.

Nu kommer hon att ansvara för försäljningen av Dagens Nyheters print och digitala kanaler.

– Jag ser det som en stor utmaning och ett fantastiskt roligt jobb, säger Anna Smidemark i ett pressmeddelande.

Johan Myrin blir ansvarig för tidningens digitala affärer på annonsavdelningen. Han kommer att ansvara för kommersiella digitala ytor, digital produkt- och affärsutveckling samt pris och paketeringar.

Johan Myrin har tidigare arbetat som försäljningschef för rubrikmarknaderna på DN.

– Mobilen har nu en naturlig roll hos konsumenten och det har Dagens Nyheter också. Jag ser fram emot att hitta lösningar för våra kunder med alla möjligheter vi kan erbjuda, säger Johan Myrin.

Även Jenny Ferm får en ny roll på DN. Rollen innefattar ett gruppansvar för den digitala bokningen och Jenny Ferm kommer att ansvara för tidningens digitala lager samt tekniska frågor i samarbete med Dagens Nyheters tekniska support. 

– Tekniken är helt avgörande för att vi ska komma ut med nya lösningar och produkter samtidigt som krav på en god lagerhantering ger möjlighet att optimerar intäkter på våra digitala kanaler, säger Jenny Ferm.

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

DN

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.