Dagens Industri öppnar nytt försäljningskontor

Foto: Pressbild

Kontoret beräknas skapa upp till 40 nya heltidstjänster. "Vi ser en potential att sälja Dagens Industri till små- och medelstora företag".

Försäljningsbolaget Bonnier Business Media Sales AB, en del av Bonniers mediekoncern, öppnar nytt kontor i Norrköping.

– Vi ser en potential att sälja Dagens Industri även till små- och medelstora företag. Därför satsar vi på att dra igång ett nytt kontor, eftersom vi inte har kapacitet att göra det i vårt nuvarande kontor, säger Martin Mellgren, vd för Bonnier Business Media Sales, till Dagens Media.

Martin Mellgren säger att bolaget får tusentals nya kunder varje år. Sedan tidigare har bolaget med varumärken som Veckans Affärer, Resumé och Dagens Medicin haft bra försäljning från sitt kontor i Västerås.

Varför nytt kontor i just Norrköping?

– Norrköping erbjuder goda rekryteringsmöjligheter och regionen är i tillväxt. Vi vill ha också ha ett kontor nära Stockholm.

Ett kontor för kundservice är beläget i Linköping, tre mil bort, och Martin Mellgren tycker det finns goda rekryteringsmöjligheter på plats och runt omkring Norrköping.

Vad är det som gjort att ni kan heltidsanställa 40 stycken nya medarbetare?

– Vi är rätt vassa på hur vi ska sälja affärsnyttigt innehåll till små-och medelstora företagare som är den klart största gruppen potentiella prenumeranter i Sverige. Varje medarbetare ska så klart bidra till affären med sin försäljning. Norrköping har arbetskraften och potentialen i vår utvärdering av orter nära Stockholm.

Alex Hartelius

Publicerad 2017-12-21 11.39Uppdaterad 2017-12-21 11.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: