Dagens industri och Swedbank i stort nativesamarbete

Under tisdagen publicerade Dagens industri sin första nativetext i print, tillsammans med Swedbank.

Under tisdagen publicerade Dagens industri sin allra första nativetext i print, tillsammans med Swedbank.

Men texten, som publiceras på entreprenörssidorna i den rosa affärstidningen, är egentligen bara en del av ett större samarbete mellan Swedbank och mediehuset.

Den första webbpubliceringen av Swedbanks sponsrade innehåll skedde i slutet av september på di.se.

– Vi är oerhört glada över samarbetet med Swedbank. Deras budskap och kännedom om företags behov passar riktigt bra in som komplement till vårt redaktionella material. Vi är ett mediehus som vill vara den självklara platsen dit både läsare och annonsörer går för att få öka sin kunskapsnivå inom B2B. Det här är ett exempel på hur vi hjälpa båda sidorna att nå sina mål, säger Andreas Sandin, annonsdirektör på Dagens industri och Dagens Nyheter i ett pressmeddelande.

Under ett halvår kommer totalt 120 texter, filmer och bilder att publiceras på Dagens industris webbplattform, fem dagar i veckan.

Bakom samarbetet står förutom Swedbank och Dagens Industri även Scream och Brand publishing.

Publicerad 2015-10-27 13.54Uppdaterad 2015-12-16 08.21

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: