Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

D2D väljer Wiley

Publicerad: 12 Maj 2010, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Metro och Aftonbladets annonspaket Dawn till Dusk skaffar ny byrå.


Den nystartade byrån Wiley & Partners har kammat hem uppdraget som strategisk huvudbyrå för Dawn till Dusk.

I uppdraget ingår att utveckla Dawn till Dusks varumärke ”från aggressiv utmanare till självsäker ledare” samt att skapa löpande kampanjer och punktinsatser.

Dock ska annonspaketet, som gjort sig kända genom att skrämma slag på mediebyråer och iscensätta en opera, inte bli slätstruket.

– Lekfullheten kring Dawn till Dusk ska finnas kvar, men planen är att vi ska gå mer åt businesshållet i kommunikationen, säger Peter Liedholm, försäljningsdirektör för Dawn till Dusk.

Valet av Wiley & Partners är inte helt oväntat. Byråns grundare kommer från Dawn till Dusks mediebyrå Mindshare respektive före detta reklambyrå Scholz & Friends.

– Jag har tidigare jobbat tillsammans med Robert Brink och har mycket stort företroende för honom och Wiley, säger Peter Liedholm.

Innan sommaren ska Dawn till Dusks nya manér synas mot annonsörer, mediebyråer och reklambyråer.

– Vi skrev på avtalet igår och har hunnit ge en trubbig brief. Men vi hoppas att komma igång så snart som möjligt.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.