onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

D2D utmanar Citypaketet

Publicerad: 18 augusti 2010, 04:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

Dusk till Dawn lanserar D2D Storstad – ett paket som ska ta andelar av Citypaketet.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Paketet omfattar Metro och Aftonbladet i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö, det vill säga A-region 01, 28 och 33.

Vid ett införande får paketet en räckvidd på 1 129 000 läsare, enligt Orvesto Konsument 2009:3. Citypaketet har motsvarande räckvidd på 1 249 000 läsare.

D2D Storstad ska dock säljas i paket om tre införanden och har då enligt försäljningsdirektören Peter Liedholm en ackumulerad räckvidd på 61,7 procent jämfört med Citypaketets 59,6 procent. Annonspriset är ännu inte klart.

– Citypaketet har varit ganska ensamma och där står vi oss också bra räckviddsmässigt. Det här är en produkt vi tror mycket på och som tidningarna tror mycket på, säger Peter Liedholm till Dagensmedia.se.

Paketets annonsörer har tidigare efterfrågat ett storstadspaket.

– Vi når en yngre målgrupp som också spenderar mer av sin disponibla inkomst procentuellt sett.

Hur mycket ska paketet omsätta?

– Vi har inte satt några exakta nivåer.

Samtidigt passar D2D på att lansera ett nytt kommunikationskoncept signerat Wiley. Payoff är ”Det går bra nu”. Monstret är dött, berättar Peter Liedholm.

– Vi tar ut svängarna, men det sägs med glimten i ögat. Det går bra för branschen och det går bra för Aftonbladet och Metro och många av våra kunder. Det går också att utvidga till exempelvis ”Det går bra att boka nu”.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev