Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 13 Augusti 2012, 11:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14
Metro och Schibsteds gemensamma räckviddspaket, Dawn till Dusk, avvecklas som dagensmedia.se redan berättat under 2012. I det sista fullständiga bokslutet, det för 2011, ökade bolaget dock omsättningen.
D2D ökade under 2011 försäljningen till 42 miljoner kronor, att jämföra med 32 miljoner under 2010. Bolaget gjorde en mindre rörelseförlust på 19 000 kronor men vinsterna redovisas inte i D2D utan hos tidningarna.
Det var i maj 2008 som Schibsted lade ned den förlusttyngda gratistidning Punkt SE och istället köpte in sig i konkurrenten Metro. Samtidigt lanserades räckviddspaketet D2D för att knyta ihop Schibsted och Metro i ett och samma annonserbjudande.
De två företagen överskattade dock efterfrågan och i november förra året togs beslutet att lägga ned D2D på grund av marknadens bristande intresse.
Henrik Widell