Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

D2D ökade i sista bokslutet

Publicerad: 13 Augusti 2012, 11:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Metro och Schibsteds gemensamma räckviddspaket, Dawn till Dusk, avvecklas som dagensmedia.se redan berättat under 2012. I det sista fullständiga bokslutet, det för 2011, ökade bolaget dock omsättningen.


D2D ökade under 2011 försäljningen till 42 miljoner kronor, att jämföra med 32 miljoner under 2010.  Bolaget gjorde en mindre rörelseförlust på 19 000 kronor men vinsterna redovisas inte i D2D utan hos tidningarna.

Det var i maj 2008 som Schibsted lade ned den förlusttyngda gratistidning Punkt SE och istället köpte in sig i konkurrenten Metro. Samtidigt lanserades räckviddspaketet D2D för att knyta ihop Schibsted och Metro i ett och samma annonserbjudande.

De två företagen överskattade dock efterfrågan och i november förra året togs beslutet att lägga ned D2D på grund av marknadens bristande intresse.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.