Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

D2D går i graven

Publicerad: 18 november 2011, 12:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Metro och Schibsted skrotar det gemensamma annonspaketet Dawn till Dusk, erfar dagensmedia.se.


I maj 2008 lade Schibsted ned sin förlusttyngda gratistidning Punkt SE. Samtidigt köpte mediebolaget in sig i Metro – och partnerna lanserade räckviddspaketet D2D.

D2D pekades snabbt ut som en stark konkurrent till Impact, där även Aftonbladet ingick.

Men nu läggs annonspaketet ned, erfar dagensmedia.se. Enligt sajten har bolaget fem anställda, varav en är föräldraledig.

Tidigare i dag kunde dagensmedia.se berätta att Peter Liedholm, D2D:s försäljningsdirektör, lämnar bolaget för att gå till just Impact.

Förra året omsatte D2D 32 miljoner kronor, vilket är i paritet med 2009. Detta trots att D2D Storstad, med syfte att ta andelar av Citypaketet, lanserades i augusti 2010.

Dagensmedia.se har varit i kontakt med Peter Liedholm, chef för D2D och Anders Berglund på Aftonbladet. Bägge hänvisar till Magnus Kepinski, försäljningsdirektör på Metro. Honom har dagensmedia.se upprepade gånger sökt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.