Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Claes de Faire blir pr-konsult

Publicerad: 28 januari 2021, 13:18

Claes de Faire fick lämna MItt i när Direktpress köpte tidningen. Nu blir han pr-konsult hos Kekst CNC.

Foto: Andreas Elgstrand

Mitt i:s tidigare chefredaktör Claes de Faire knyts till pr-byrån Kekst CNC, där han får en roll som senior advisor.


Ämnen i artikeln:

Claes de FaireMitt iDirektpressJKL

När Direktpress köpte konkurrenten Mitt i sommaren 2020 fick Claes de Faire lämna sin tjänst som chefredaktör.

LÄS ÄVEN: Direktpress slås samman med konkurrenten Mitt i

Nu står det alltså klart att han istället knyts till pr-byrån Kekst CNC, tidigare JKL, som senior advisor.

– Claes de Faire är en av Sveriges främsta berättare och nyhetsmakare, och han kommer därför kunna hjälpa våra kunder att slipa storytellingen och skärpa synligheten. Han stärker Kekst CNC:s band med journalistiken och vårt erbjudande inom medie- och krisstrategier, säger Helena Norrman, partner och managing director för Kekst CNC i Sverige, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter: 

– Han är ett klockrent tillskott när vi i Kekst CNC nu tar vårt erbjudande till ytterligare en nivå med en kombination av djupa lokala rötter och stark global plattform.

Rollen som senior advisor innebär även en möjlighet att ta uppdrag utanför pr-byrån. Sedan tidigare har även den tidigare statsministern Göran Persson motsvarande roll på Kekst CNC.

– Kekst CNC håller på att bygga någonting väldigt spännande på den svenska marknaden för strategisk kommunikation. Jag har i många år följt och imponerats av JKL:s utveckling. Nu ska det bli väldigt intressant att se och få vara del i nästa fas, när den starka lokala närvaron förenas med en lovande global plattform, säger Claes de Faire i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.