Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Citypaketet rensar i rabatträsket

Publicerad: 16 Mars 2016, 08:39
Uppdaterad: 16 Mars 2016, 08:44

Citypaketet gör som Göteborgs-Posten och tar bort rabatterna ur prislistan.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Som Dagens Media tidigare berättat så valde Göteborgs-Posten vid årskiftet att göra om sin prissättning – och helt enkelt ta bort de kritiserade rabatterna ur prislistan.

Nu följer Citypaketet efter.

– Bruttopriserna gör att vi idag inte är valbara. I prislistan ser det ut som om vi kostar mycket pengar och då är det lätt att välja bort print. Rabattsystemet gör också att kunderna inte riktigt vet vad vi kostar och det blir besvärligt för säljarna också, säger Staffan Lönner, vd på Citypaketet till Dagens Media.

Dessutom varierar rabatterna kraftigt från kund till kund, vilket ytterligare bidrar till att prisbilden inte är särskilt tydlig, menar Staffan Lönner.

– Det här handlar mycket om förtroende och trovärdighet. Det skapar vi med en tydlig prislista.

Läs mer om Citypaketets prisjustering och vad en annons kommer att kosta i Dagens Media #5, 2016. Ute idag!

Saknar du en prenumeration på Dagens Media? Teckna en här.

Som prenumerant kan du även logga in och läsa innehållet digitalt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.